- Home
- Veel gestelde huurvragen
Veel gestelde huurvragen
Vragen? Dat begrijpen we heel goed! Om het makkelijk te maken, hebben wij verschillende veel gestelde huurvragen ingedeeld in categorieën en voor jullie beantwoord. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!
Boekingsvragen
Wat is de minimale leeftijd?
Wat is de minimale leeftijd?
De minimale leeftijd om een reservering te maken is 21 jaar. Alleenreizende jongerengroepen worden niet toegestaan
Zijn huisdieren toegestaan?
Zijn huisdieren toegestaan?
De accommodaties en glampingtenten zijn in de basis allemaal huisdiervrij. Wel zijn er enkele accommodaties waarin wij een huisdier toelaten. Je vindt deze accommodaties in de zoek&boek op onze website wanneer je hier een huisdier aanvinkt. Overal geldt dat er maximaal één hond wordt toegelaten.
Huisdieren van bezoekers zijn helemaal niet toegestaan op ons park.
Kan ik een plaats voorkeur doorgeven?
Kan ik een plaats voorkeur doorgeven?
Jazeker is dit mogelijk! In de tweede stap van het boekingsproces kun je kiezen op kaart. Wanneer je specifiek voor een plaats kiest worden hier wel voorkeurskosten voor berekend. Kies je geen plaats? Dan bepaald het systeem zelf waar je op het park komt te staan. Dit kan tot de dag voor aankomst nog wijzigen.
Wat is het betalings- / annuleringsbeleid?
Wat is het betalings- / annuleringsbeleid?
Betalingsbeleid
Het volledige bedrag van het verblijf moet voldaan zijn bij aankomst. Er zijn drie betalingstermijnen:
- De eerste termijn à 20% van het totaalbedrag moet voldaan zijn binnen 3 dagen na de boeking.
- De tweede termijn à 30% van het totaalbedrag moet voldaan zijn uiterlijk vijf maanden voor de aankomstdatum. Vindt de boeking binnen vijf maanden voor aanvang plaats, dan worden de eerste en de tweede betaaltermijn samengevoegd.
- De derde termijn à 50% van het totaalbedrag moet zes weken voor de aankomstdatum voldaan zijn. Vindt de boeking binnen zes weken voor aanvang plaats, dan dient het hele bedrag in éénmaal te worden overgemaakt.
Voor reserveringen die gemaakt worden op de dag van aankomst moet direct 100% betaald worden. Wij werken niet met betalen na verblijf.
Annuleringsbeleid
Annuleren binnen 24 uur na je boeking is kosteloos. Hierna zijn er kosten aan de annulering verbonden.
Indien je een annuleringsverzekering via Ackersate hebt afgesloten, kun je na overlegging van bewijs je vakantie annuleren. Indien je geen verzekering hebt afgesloten en je annuleert je vakantie, wordt conform de RECRON-voorwaarden minimaal 15% van de basisprijs (met een minimum van €25,-) in rekening gebracht. Een annulering dien je altijd per mail te doen.
Zijn er mindervalide accommodaties?
Zijn er mindervalide accommodaties?
De accommodaties hebben geen speciale voorzieningen, maar een groot aantal bungalowchalets is wel rollatorvriendelijk. Neem hiervoor contact op met de receptie. Bent u volledig afhankelijk van een rolstoel dan is het verblijf misschien niet ideaal.
Alle faciliteiten (m.u.v. de wasserette) zijn rolstoeltoegankelijk.
Aankomstvragen
Wat is de inchecktijd?
Wat is de inchecktijd?
Voor accommodaties is de inchecktijd 15:00 uur. Dit geeft ons de ruimte om tussen het vertrek en aankomst de accommodaties schoon te maken. Mocht de accommodatie eerder schoon staan dan ontvangen jullie hier op de dag van aankomst een SMS van indien er een mobiel nummer bij ons bekend is.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je later dan 17.00 uur arriveert. Wij zouden het fijn vinden als je dan van te voren even telefonisch of per mail contact met ons opneemt.
Telefoonnummer: 0342-471274
mail: receptie@ackersate.nl
Hoe werkt het inchecken?
Hoe werkt het inchecken?
Inchecken gaat via de receptie: onze medewerkers staan voor je klaar. Op hele drukke dagen kan het ook zijn dat onze medewerkers buiten staan. In dat geval kun je in de auto blijven zitten en voorzien zij je van alle informatie die je nodig hebt.
Ook als je al eerder bent geweest moet je fysiek inchecken bij één van onze medewerkers. Na het inchecken gaat het kentekensysteem in werking.
Gaat de slagboom automatisch open?
Gaat de slagboom automatisch open?
De slagboom gaat voor jullie open nadat je bent ingecheckt. Onze receptiemedewerkers zullen tijdens het inchecken de kentekenherkenning op de slagbomen activeren.
De slagboom is 's avonds na 23:30 uur gesloten in verband met rust op het park. Kom je later aan of weer terug op het park na een dagje weg dan kun je parkeren op het betaald parkeerterrein aan de Harremaatweg. Trek een kaartje en loop de volgende ochtend even met het kaartje langs de receptie. Onze medewerkers zullen deze valideren zodat jullie daarna gratis kunnen uitrijden.
Er is een logé meegekomen en nu?
Er is een logé meegekomen en nu?
Gezellig! Logés betalen een verplicht lakenset (deze hoeven ze dus niet mee te nemen) en de overheidsheffingen voor de nachten dat ze blijven. Hiervoor krijgen ze natuurlijk ook toegang tot het zwembad en de sanitairgebouw. Je kan dit regelen bij de receptie. Let erop dat je niet met meer personen in de accommodatie verblijft dan dat er echte bedden staan. Een luchtbed voor een extra persoon is niet toegestaan.
Zorg ervoor dat je alle toegangsbandjes meeneemt naar de receptie als je dit regelt. De toegangsbandjes zijn aan elkaar gekoppeld per reservering. Zo kunnen we voor iedereen inclusief de logé een nieuw bandje aanmaken.
Morgen komt er bezoek, mag dit?
Morgen komt er bezoek, mag dit?
Net aangekomen op jouw prachtige plekje krijg je de vraag of vrienden langs mogen komen, kan dit? Natuurlijk! Bezoekers mogen parkeren op het betaald parkeerterrein aan de Harremaatweg. Er staat daar een parkeerautomaat om af te rekenen. Vervolgens mag je ze zelf welkom heten op ons prachtige vakantiepark. Je hoeft dit niet te melden bij de receptie.
Huisdieren van bezoekers zijn niet toegestaan. Wil het bezoek ook het zwembad binnen? Dan kun je kaartjes kopen bij het buitenzwembad. Indien gesloten kun je terecht bij de receptie.
Verblijfsvragen
Is een barbecue toegestaan?
Is een barbecue toegestaan?
ls de weersomstandigheden het toelaten is een barbecue toegestaan. Houd wel rekening met uw buren. Let erop dat hete kolen of as geen brandplekken maken op het gras.
De brandweer kan in verband met weersomstandigheden een verbod instellen op open vuur en/of barbecueën. Wij zullen dit dan op het park communiceren. A
Is een kampvuur of vuurkorf toegestaan?
Is een kampvuur of vuurkorf toegestaan?
Nee, het is niet toegestaan om op het park een kampvuur of ander open vuur te maken. Ook niet met een vuurkorf of vuurschaal.
Waar parkeer ik de auto?
Waar parkeer ik de auto?
Het is niet toegestaan om de auto bij de accommodatie te parkeren. Tegenover de ingang van het park is een parkeerplaats en ook op het park zelf is parkeergelegenheid.
Heb je een tweede of derde auto mee? Deze parkeert altijd op het grote parkeerterrein aan de Harremaatweg (betaald).
Zijn de faciliteiten (zoals het zwembad) het hele jaar geopend?
Zijn de faciliteiten (zoals het zwembad) het hele jaar geopend?
Onze parkfaciliteiten zijn geopend van Pasen tot en met de Nederlandse herfstvakantie. In de winterperiode zijn de faciliteiten gesloten of heel beperkt geopend. Neem gerust contact met ons op bij vragen.
Vertrekvragen
Wat is de uitchecktijd?
Wat is de uitchecktijd?
Voor verhuureenheden geldt dat deze voor 10:00 uur leeg moeten zijn. De dag voor vertrek of op de dag van vertrek zelf kun je de receptie navraag doen of het mogelijk is om een late check-out bij te boeken (betaald).
Wil je het verblijf verlengen en hele nachten bijboeken dan kun altijd bij ons terecht om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Hoe werkt het uitchecken?
Hoe werkt het uitchecken?
Op de dag van vertrek verlaat je de accommodatie voor het aangegeven tijdstip. We vinden het gezellig wanneer je nog even dag komt zeggen bij de receptie, maar dit is niet perse nodig. Je mag bij vertrek ook alle spullen in de brievenbus bij de slagboom stoppen en naar huis gaan.
We hopen dat het verblijf naar wens is geweest en zien jullie graag weer terug.
Mag ik op mijn vertrekdag nog zwemmen?
Mag ik op mijn vertrekdag nog zwemmen?
Tuurlijk! Op de dag van vertrek moet je zorgen dat de accommodatie voor de aangegeven uitchecktijd leeg is. Parkeren kan op het grote parkeerterrein aan de Harremaatweg. Daarna heb je tot 12:00 uur de tijd om het zwembad in te komen, want daarna vervalt je toegang. Ga je na 12:00 uur het zwembad weer uit? Vraag dan een medewerker de deur voor je te openen.
Hoe laat ik mijn accommodatie achter?
Hoe laat ik mijn accommodatie achter?
Helaas is de vakantie alweer voorbij. We vinden het erg fijn wanneer je zorg draagt voor onderstaand:
- Het afval graag naar de milieustraat in de buurt van de receptie brengen.
- De vaat graag schoon en opgeruimd in de kasten.
- Graag de bedden afhalen. De vuile was mag u in een kussensloop stoppen en dit mag bij de voordeur van de accommodatie achtergelaten worden.
- De accommodatie graag bezemschoon achterlaten.
- Graag al uw eigen spullen weer meenemen. Eventuele gevonden voorwerpen worden een maand bewaard bij de receptie.
Mijn verblijf was super! Kan ik volgend jaar weer komen?
Mijn verblijf was super! Kan ik volgend jaar weer komen?
Goed om te horen! Leuk dat je weer wil komen! Vanaf half mei is het mogelijk om weer voor het jaar erop een reservering te maken. Houd onze website en social media dus in de gaten.